lördag 13 september 2008

Andra dagen

Jag ställde klockan på kl på 9 i morse, vaknade och stängde av den och sedan vaknade jag igen kl 12. Efter det käkade jag frukost igen med några amerikaner i 2½ timme. Sedan gick jag och en till av dem (Drew) ut för att se oss omkring. Vi gick till campus och tillbaka för att ha koll på att hur man hittar dit. Med de irrvägar vi tog så tog det oss hela eftermiddagen. Efter det så slappade vi en stund på våra respektive rum och sen så visade jag honom till affären. Sen gick vi hem, jag lagade middag vilket förbluffade alla i köket (att du orkar laga mat!) och sen satt jag och snackade med dem i köket i nån timme. Ringde hem och nu så sitter jag här.

Inte jättespännande, men det är väl sånt vardagspyssel som behövs. Det känns helt klart bättre än igår men det känns fortfarande konstigt. Det blir ännu mer upptäcksresande imorgon. Då ska jag ta mig in till stan. :)
Angående bilderna. Överst har ni utsikten från mitt rum. Sen en av alla läskmaskiner som finns i varje gathörn. Popcari Sweat är tydligen populärt... Det andra är gatubilder från min promenad.

4 kommentarer:

Björn sa...

Ha ha, det gick fort för dig att upptäcka Pocari Sweat. I utländsk folkmun kallas den ibland Pocari Svett.

Japanerna tyckte jag var ganska konstig som gärna tog emot en Pocari, om jag blev bjuden efter en varm träning.

Pernilla sa...

Nu förstår jag inte riktigt. Varför tyckte de att du var konstig om du tog emot läsk efter en träning?

Björn sa...

Det fanns andra sorter att välja på, men jag ville prova just Pocari. Det var det som japanerna tyckte var konstigt..

Pernilla sa...

Aha.. Då förstår jag. Men det passar ju bra när det varit svettigt. Jenni har varit och tränat i en dojo i Osaka i två veckor. Hon sa att hon har fått lära sig precis hur dålig hennes kendo är och allting hon inte kan. Det låter ju väldigt peppande...