söndag 14 september 2008

Vad ska cykeln heta? eller Shoppingtur i Kyoto.

Vänner! Här har ni min eminenta cykel. Den har bara handbroms vilket gör den superläskig att köra (jag trampar bakåt och fanskapet fortsätter att rulla). Dessutom är det vänstertafik och väldigt backigt så jag är lite rädd för att köra den. Trögtrampad är den också. Och oväxlad. Förhoppningsvis blir vi vänner.

Dock behöver den ett namn. Förslag tages emot tacksamt. Jag tycket om färgen och cykelkorg är lyxigt. Vrålåket kostade 210 spänn och vad jag vet lever dess förra ägare fortfarande.


Här nedan har ni entrén till mitt nya hem. Jag kan intyga att det är lika prydligt utanpå som inuti.
Det som har hänt idag är att jag träffade Jenni idag vid stationen. Efter en fika (mitt första kaffe sedan jag kom till Japan! yay!) så blev det en shoppingtur. Mina vänner, Japan är ett farligt land. Det finns HUR mycket skit som helst man kan köpa. Här nedanför ser ni de takbelagda shoppingatorna som man aldrig hittar ut ur.












Själv har jag investerat i tejp, örngott, kameraväska, axelremsväska, tvättmedel och en näsduk. Vi träffade också på en tysk tjej från Jennis hus som vi hängde med. Sedan blev det middag och sen så blev det lite letande efter bussar och sen så kom jag hem. Trött men glad. Och en 450 spänn fattigare.

Nedan ser ni en stor krabba med rörliga ögon som sitter på en restaurang. Vi tyckte att den var läskig.

















Puss och kram på er! Och glöm nu inte att komma med namnförslag på cykeln!

Inga kommentarer: