måndag 15 september 2008

Cykelglädje!

Hej!

Idag var jag i mataffären som ligger längre bort men har bättre priser. Helt grym affär! Dit ska jag gå och handla i fortsättningen! Jag köpte en örtkrydda som jag inte visste vad det var och det visade sig vara oregano. Hurra! Gott!

Sen så har jag tagit tjuren vid hornen och mött min skräck för att cykla här. Cyklade till skolan och det gick jättebra! Yay! På skolan mötte jag Kate från mitt hus. Hon visade mig till cykelaffären där jag fick däcken pumpade (kuki oneigaishimasu), cykelstyret höjt och hjälp med att fixa mina skrikande bromsar (de gnisslar iofs en del fortfarande). Med ny luft i däcken är min kära hoj inte alls så trögtrampad längre så jag cyklade om kring och log som en sol när det gick undan i nedförsbackarna. Jag var tvungen att ta en extra tur, så kul var det!

Efter middan satt jag o Danny och pluggade japanska. Han satt och svor över att han inte kan komma ihåg alla kanji och jag försökte lära mig hiragana. Alla som bor här ska plugga japanska, så jag är i princip den ända som inte kan nåt egentligen. Man är rätt handikappad här om man inte kan japanska.

Glöm inte att komma med förslag på vad hojen ska heta!

3 kommentarer:

Elin sa...

Är det sant att alla i Japan cyklar? xD

Förresten, så var det längesen. Hoppas du får kul i Japan :) Såg du hade rustningen med dig oxå ^^

Pernilla sa...

I Kyoto cyklar många, ungefär som i Malmö. Men det finns inga cykelbanor så man cyklar på trotoaren om det är mycket trafik.

Unknown sa...

Imatsu-sensei som var med på Hirakawalägret för två år sen är en chef (kanske VD) på krabrestaurangkedjan. Dom har en djäkligt bra kendodojo i Tokyo, vet inte hur det är i Kyoto.

kämpa på med japanskan
/Mats